Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Nákup tovaru na stránke www.dandelion.com môžu uskutočniť fyzické aj právnické osoby za predpokladu dodržania nižšie uvedených pravidiel.
ČLÁNOK I.
OBJEDNÁVKA
- Kupujúci objednáva tovar a služby predávajúceho prostredníctvom obchodného systému www.dandelion.com písomnou formou - objednávkou cez e-shop.
Takto realizovaná objednávka je považovaná za záväznú a je v súlade so zákonom č. 108/2000 Z.z. v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.
- Realizovať objednávku je možné len po zaregistrovaní.
- Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; právnická osoba aj IČO, DIČ, IČ DPH. Objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky.
- Kupujúci udeľuje predávajúcemu v súlade so Zákonom o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z. súhlas na spracovávanie jeho osobných údajov uvedených v objednávke v informačnom systéme predávajúceho za účelom plnenia uzavretej kúpnej zmluvy na diaľku a za účelom ponúkania služieb a tovarov predávajúceho, zasielania informácie o produktoch predávajúceho, a to aj elektronickými prostriedkami (e-mail, sms správy). Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas dobrovoľne, na dobu do jeho odvolania. Kupujúci má právo udelený súhlas kedykoľvek odvolať.
- Osobné údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe, s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru.
- Po prijatí objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdzujúci e-mail o prijatí objednávky (tzv. akceptáciu).
- Zaslaním akceptácie predávajúcim kupujúcemu dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy na diaľku, ktorá sa týmto stáva záväznou pre obidve zmluvné strany (predávajúceho a kupujúceho).
- Kupujúci má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v deň zaslania akceptácie predávajúcim kupujúcemu, t.j. v deň zaslania objednávky. Objednávku je možné stornovať výlučne písomne (e- mail). Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci kupujúcemu tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie vybavovania objednávky.
ČLÁNOK II.
DODACIE LEHOTY
- Dodacie lehoty sú rôzne, v závislosti od dostupnosti tovaru .
- Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 7 do 30 dní od dátumu zaslania akceptácie. K dodacej lehote sa predávajúci nezaväzuje, nakoľko môže trvať aj niekoľko mesiacov v závislosti od dostupnosti tovaru.
- Vo výnimočných prípadoch, keď niektorý tovar nie je skladom, a nie je k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov, môže byť dodacia lehota dlhšia.
ČLÁNOK III.
CENY A PLATOBNÉ PODMIENKY
- Cena tovaru je uvedená pri jednotlivých druhoch tovaru v nákupnom systéme www.dandelion.com
- Akciové ceny sú platné po dobu uvedenia v nákupnom systéme pri tovare. Dodatočné zľavy poskytované nad rámec zliav uvedených pri jednotlivých produktoch, individuálne zľavy pre kupujúceho alebo zľavy poskytované na základe spolupráce s tretími stranami, nie sú vzájomne kombinovateľné.
- Kupujúci uhrádza platbu dobierkou, alebo prevodom na účet predávajúceho na základe faktúry zo strany predávajúceho.
- Pri odovzdaní produktu platí spotrebiteľ cenu za produkt + dopravné náklady – dobierka, kuriér ak nie je pri objednávke uvedené inak.
- Pri bezhotovostnom prevode sa kúpna cena považuje za zaplatenú okamihom pripísania peňažných prostriedkov na účet predávajúceho.
- Pri každej zásielke je priložená faktúra, ktorá zároveň slúži aj ako záručný list(ak si kupujúci neprial inak).
- Spôsob dopravy si volí kupujúci sám cez formulár objednávky v e-shope, alebo pri inom spôsobe komunikácie. Kupujúci si môže zvoliť spôsob dopravy, a to:
- Kuriér (EMS Slovenskej pošty)
- Balík (Slovenská pošta a.s.)
- Výška nákladov na dopravu je uvedená v Doprava tovaru a bude vždy súčasťou objednávky.
ČLÁNOK IV.
PREBERANIE TOVARU
- Kupujúci sa zaväzuje prebrať tovar na adrese uvedenej na objednávke.
- Pri preberaní je kupujúci povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, je kupujúci povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke práva k produktu až uhradením plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku na účet predávajúceho, kuriérovi, alebo doručovateľovi Slovenskej pošty. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má produkt v držbe, má kupujúci všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný produkty na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako produkt predávajúceho.
- Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu ešte neprešlo na kupujúceho.
- Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na kupujúceho momentom prevzatia kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.
ČLÁNOK V.
NEPREBRATIE TOVARU
- Ak kupujúci zásielku z ľubovoľných dôvodov neprevezme, je povinný uhradiť predávajúcemu vzniknutú škodu (poštovné a balné).
- V prípade, že kupujúci požiada o opätovné doručenie, bude mu zásielka znovu zaslaná a dobierková suma zaťažená dvojnásobným poštovným a balným.
- V prípade, že kupujúci už nemá záujem o objednaný tovar, postupuje sa podľa pravidiel uvedených v článku VI.
ČLÁNOK VI.
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- Kupujúci je oprávnený stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v deň 1. kontaktovania predávajúceho s kupujúcim, t.j. v deň, kedy sa overuje objednávka u kupujúceho. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou.
- Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii produktu, kupujúceho a predávajúceho a musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s produktom do sídla predávajúceho na náklady a zodpovednosť kupujúceho. Náklady na vrátenie produktu znáša kupujúci.
- Produkt nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s produktom musí kupujúci odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného produktu, ktoré obdržal pri jeho kúpe. Kupujúci súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná kupujúcim. Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt sa neprijíma a vracia sa späť.
- Pri dodržaní vyššie uvedených povinností kupujúceho, predávajúci prevezme tovar späť a do 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za produkt alebo službu alebo preddavok, ktorý kupujúci uhradil za produkt alebo službu vráti kupujúcemu vopred dohodnutým spôsobom späť.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:
- Ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu alebo služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.
- Ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo produktu určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo produktu, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.
- V prípade akceptovania požiadavky kupujúceho na odstúpenie od zmluvy po lehote 7 pracovných dní, má predávajúci právo požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu vo výške 50% z fakturovanej (vystavenej) peňažnej čiastky.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:
- Produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať.
- Nie je možné skontaktovať sa s kupujúcim (chybne uvedené telefónne číslo, neodpovedá na e maily a pod.).
ČLÁNOK VII.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
- Na každý predaný tovar sa vzťahuje záručná doba 24 mesiacov odo dňa predaja s výnimkou tovaru potravinového charakteru (Káva, čokoláda, pochutiny, ...) na ktoré sa vzťahuje záručná doba (dátum spotreby) uvedená na obale daného produktu stanovená jeho výrobcom.
- Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote, inak tieto práva zanikajú.
- V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča kupujúcemu telefonicky a písomne (e-mail) oznámiť predávajúcemu, že daný produkt vykazuje chybu a akú. Na základe týchto informácií sa odporučí kupujúcemu ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
- Predávajúci je povinný rozhodnúť o reklamácii do 30 dní od jej písomného doručenia.
- Záruka sa nevzťahuje na tovar, ktorý bol mechanicky poškodený alebo bol zničený neodbornou manipuláciou kupujúceho.
ČLÁNOK VIII.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Predávajúci má právo podľa charakteru objednaných produktov vyzvať kupujúceho k osobnej prehliadke a osobnému odberu (vzťahuje sa hlavne na finančne náročnejší produkt, alebo náročnejší z hľadiska objemu alebo hmotnosti). V týchto prípadoch bude kupujúci kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ kupujúci už uhradil kúpnu cenu, bude mu táto čiastka prevedená späť, pokiaľ sa nedohodnú inak.
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje kupujúceho. Kupujúci má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
- Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí.
Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
- Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.
- Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného, alebo Občianskeho zákonníka.
- Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
Tieto Obchodné podmienky vstupujú do platnosti 01. 04. 2020.